Monday, April 05, 2010

SUSU KOLES-GEN




Susu Kolostrum Asli Koles-Gen IgG Plus adalah sejenis susu tepung asli yang ditambah dengan kolostrum & serbuk kolagen.
Kolostrum telah terbukti secara saintifik untuk membantu sistem imunisasi badan.   Koles-Gen IgG mengandungi kolagen yang terbukti secara saintifik untuk memperbaiki kulit. 
 
 

Apa itu Kolostrum? 


Kolostrum - Hadiah Semulajadi Imunisasi
Kolostrum merupakan susu yang dihasilkan pada peringkat pemulaan penyusuan ibu kepada bayi oleh manusia atau haiwan mamalia. Susu ibu hanya dapat mengekalkan komposis kolostrum selama 24 jam selepas bersalin, manakala susu lembu dapat mengekalkan komposisi kolostrum selama 48 jam selepas melahirkan anak lembu.

Komposisi kolostrum temasuklah Immunoglobulins (Igs). IgG, IgM, IgA dan SigA adalah semua bahagian dalam antobodi yang dapat menentang, memerangkap dan menuetralisasikan sebarang bakteria, kuman atau virus. Manakala IgF-1, lgF-2 kepunyaan kumpulan immunoglobulins yang lain mampu meransang dan mempercepalkam proses pertumbuhan sel serta mempunyai kebolehan dalam membantu menyempurnakan kepelbagaian sistem badan.

Protein lain termasuk hormons, enzim, gula kompleks dan faktor pertumbuhan yang menolong mempercepatkan tumbesaran sel dan sembuh pulih luka. Kolostrum juga mengandungi proline-richpolypeptides (PRP) yang membantu keseimbangan sistem imuniti badan.

 
Susu Koles-gen bukannya sejenis susu tepong biasa tetapi ianya kombinasi istimewa kolostrom semulajadi dan di tambah colagen.  Ia makanan fungsional berkhasiat yang bukan sahaja memiliki keistimewaan susu malah mengandongi Immunoglobin (antibodi), faktor pertumbohan dan unsur-unsur pelengkap yang lain.  Kesemua unsur ini bertindak dengan berkesan untok mengatur sistem badan dan menjamin kesihatan yang baik.
 
Kolostrum  merupakan makanan tambahan yang bukan toksik, bukan alergik dan tidak bertindakbalas dengan makanan tambahan lain atau dadah.  Bagaimana pun, sesetengah orang akan mengalami beberapa reaksi atau tindakbalas yang positif sewaktu proses pemulihan nya saperti :
   
FUNGSI UTAMA KOLOSTRUM



TINDAKBALAS  
PROSES PEMULIHAN 
Lemah, Mengantuk,  
Ini merupakan reaksi semasa proses penggantian tisu- 
Penat 
tisu badan yang sebabkan penyakit.
Berpeluh, Demam,  
Reaksi disebab oleh peningkatan kadar metabolik
Sakit kepala, 
dan paras tenaga badan akibat daripada pembuangan
toksik melalui saluran perkumuhan
Gatal
Reaksi semasa proses penyingkiran bahan buangan
Kerap buang air
yang lama terkumpul seperti metabolik, logam berat dan
Kerap buang air besar
lain-lain bahan yang tidak diperlukan oleh badan
Sakit perut
Reaksi untuk proses pembaharuan dan penyimpanan
Sakit otot, Loya
sel-sel baru
Denyutan jantung cepat
 






Menentang Selsema dan Alahan
Menghalang Tulang Rapuh
Keseimbangan Kandungan Gula
Menentang Kuman Bakteria Yang Menjangkiti Melalui Makanan dan Air Minuman
Mengurangkan Kesakitan Sakit Otot dan Keadaan Sistem Imunisasi Automatik
Mengurangkan Berat dan Lemak Badan
 
SUSU KOLES-GEN Dapat membantu masaalah2 kesihtan saperti :
 
Asma, Arthritis, Allergy, Buasir, Bisul, Buah   Pinggang, Denggi, Ezema,  Fybroid, Gout, Gastrik, Haid, Hepatitis B/C Jangkitan Kuman, Jerawat, Kayap, Kanser, Kencing Manis, Keletihan,  Leukimia, Masalah Paru-Paru, Masalah Usus, Migrain, Resdung, Stroke/Lumpuh, Sakit Sendi, Sakit Puan, Sawan, SLE/Lupus, Sakit Kulit, Tumor, Thyroid, Demam Campak, Jantung, TB, Parkinson, Ulser, Kurang Tenaga Batin, Stress & Banyak Lagi
 
Cara meminum nya :  
Bancuh dgn 1 gelas air sejok / suam.  Jangan guna air panas dan jangan guna sudu besi.  Minum pagi sebelom sarapan atau petang sebelom makan malam atau sebelom tidor.
 
Dosage :
Dewasa 1-2 paket sehari (Jika ada masaalah kesihatan 3 paket tiap hari)
                Kanak2 bawah usia 12 tahun 1/2 paket 1-2 kali sehari
 
 
Dapatkan Segera Susu Koles-gen Untuk Kesihatan ANDA dan ORANG Yang ANDA SAYANGI !!!
 

Susu Koles-Gen 15gm x 20 Sachets
WM: RM98.00 / EM: RM103.00

No comments: